Commit Graph

59 Commits

Author SHA1 Message Date
50a3fa6865
Merge kommons math into kstarbound 2024-04-19 14:51:36 +07:00
53bb3bd843
Dungeons generation (need optimizing), BlockableEventLoop (finally normal event loop) 2024-04-08 12:14:42 +07:00
77f19b77ff
Rename MaterialModifier to TileModifier 2024-03-28 21:54:55 +07:00
d37bad79c6
WorldTemplate, WorldLayout, VisitableWorldParameters, Biomes, BiomeDefinitions, Trees, Grass, Bushes, Terrain Selectors
RenderDirectives, JsonRPC, Json adapters fixes, DispatchingTypeAdapter
2024-03-17 11:10:18 +07:00
c5d1e0f4c7
Migrate to kommons 2024-02-03 20:41:51 +07:00
949ed802ad
Redesigned registry 2023-10-22 00:45:22 +07:00
93deb62d4b
Immutable chunk cells 2023-10-19 00:03:38 +07:00
5fb6d817fc
Parallel move(), remove more outdated code, complete MailboxExecutorService 2023-10-14 22:23:30 +07:00
30b168766d
Remove kbox2d from deps and remove leftover code from previous testing stages 2023-10-14 19:26:28 +07:00
0b163481e7
Have textures be logically loaded from Image itself 2023-10-12 08:10:37 +07:00
425494e104
Smarter multithreading 2023-10-03 14:05:27 +07:00
6ae8066ebc
multithreaded chunk geometry batching 2023-10-02 11:07:55 +07:00
ccf696a156
Move stuff around to reduce stress on main starbound class 2023-09-29 22:05:26 +07:00
97d441deba
Multithreaded game loading 2023-09-25 18:59:43 +07:00
178953bce7
Geometry batching 2023-09-23 22:40:31 +07:00
339891b6e2
New shader render pipeline 2023-09-22 12:24:08 +07:00
352dea020a
Update GL46 refs to GL45 2023-09-20 14:54:58 +07:00
3ad0e78c10
Remove unused graphics stuff, merge GLStateTracker with StarboundClient 2023-09-17 21:25:20 +07:00
57c32beb0d
Bare minimum for object loading 2023-09-16 17:00:21 +07:00
bc9896d327
Make Starbound class be singleton again 2023-09-09 11:34:24 +07:00
0f4b7ace07
Add RenderConfig#initialBuilderCapacity 2023-09-06 19:06:12 +07:00
386d71b92f
Make vertex builder be able to switch geometry type on the fly 2023-09-06 18:54:51 +07:00
ef838d52c2
Updated render classes structure to be less alien 2023-09-06 00:05:39 +07:00
f71b561ad7
Liquid rendering in regions 2023-09-05 22:02:48 +07:00
538f8a9b72
Undo dynamic chunk dimensions, add render regions instead for solid grid rendering 2023-09-05 21:12:23 +07:00
94fe3662ad
Arbitrary dimension chunks, null/not null cell distinction 2023-09-05 16:09:09 +07:00
dc72bf1b18
Remove gpu light rendering 2023-09-04 11:00:00 +07:00
3398ba62ee
Cleaner version of previous commit 2023-09-04 08:35:31 +07:00
0657ee8ef7
Chunk map, circular worlds second attempt 2023-09-03 23:08:10 +07:00
f2bb0a9d2d
Move files around 2023-09-03 13:48:40 +07:00
808a938144
Slice and splice tiles, make tile layers be an abstraction, not reality 2023-09-03 13:43:36 +07:00
96e782c264
Make it compile against updated box2d and kvector 2023-09-02 20:51:15 +07:00
9da968695e
Тест аниматора, RebindableSprite и ещё приборка в GL 2023-02-21 22:49:25 +07:00
2a7a62e6ed
более унифицированные имена юниформов 2023-02-21 12:58:15 +07:00
b40f3e8dca
Больше рефакторинга шейдеров, но надо ещё избавится от мусора в виде configuredshaderprogram 2023-02-21 07:43:28 +07:00
791e57cb0f
Image Reference как и для изображений, так и для спрайтов 2023-02-13 21:50:19 +07:00
0fd5fb0be7
Только один VertexBuilder для их всех 2023-02-13 17:50:48 +07:00
ed12e99d43
Более тесно связанные классы ассетов 2023-02-10 14:55:39 +07:00
ebdf0aa642
я даже не знаю что сказать про динамические прототипы... 2023-02-07 20:09:52 +07:00
15abdba2c5
Starbound теперь более не синглтон, а настоящий класс
удалил кучу устаревших классов ибо они совсем не имеют смысла
2023-02-06 17:17:42 +07:00
6584087842
AssetReference, AssetPathStack и корректировка существующих адаптеров 2023-02-05 00:39:18 +07:00
c80372e0fa
Больше переноса на TypeAdapterFactory 2023-01-22 23:11:20 +07:00
7eaccacc68
Более правильные имена 2023-01-02 00:11:55 +07:00
0614158a9c
Shadows test 2022-09-14 00:49:50 +07:00
ee21636529
More streamlining 2022-09-11 18:50:19 +07:00
96c88aa725
Liquid render! 2022-09-11 17:55:47 +07:00
0cf0bcea57
Move shaders around 2022-09-11 11:26:15 +07:00
09ec0f676d
move stuff around 2022-09-11 10:40:48 +07:00
86742b537e
more correct tile connection match 2022-09-11 01:35:35 +07:00
194a7e479c
Redo vertex builder 2022-09-11 01:10:40 +07:00